Pevný vzťah s klientom je nevyhnutný pre akékoľvek podnikanie a pokrok. Nie je podstatné zamerať sa len na vaše ciele, ale aj na silné a pozitívne vzťahy s klientmi. Marketing je zábavný, až kým niekoho nenahneváte. Klientov vaše chyby či nepozornosť môžu odradiť od ďalšej spolupráce. Ani neviete ako a môžete sa ocitnúť v existenčnej kríze, pretože ste prišli o dôležitého zákazníka. 

Existuje niekoľko rád, ako predísť zlyhaniam a ako si so zákazníkmi udržať zdravé marketingové vzťahy. Ak to podceníte, nájdu si niekoho iného. Ďalšou nevýhodou je, že vás nebudú odporúčať ďalším ľuďom. Čo teda môžete urobiť?

Bez komunikácie to nepôjde

Komunikácia je základ v každej oblasti. Váš klient sa na vás obrátil s dôverou, že mu vytvoríte skvelú marketingovú stratégiu. Ak počas tvorby podceníte komunikáciu a všetko vezmete do svojich rúk bez informovania o priebehu, na konci sa môže stať, že klient vašu prácu odmietne. Pokiaľ sa dlhšie neozvete, môže to považovať z vašej strany za nezáujem.

Nielen, že on nie je spokojný, ale vy stratíte čas, ale možno aj peniaze. Ak ste sa dohodli na spolupráci, pravidelne ho informujte o jeho krokoch a pýtajte sa ho na názor. Aj keď pravdepodobne nebude rozumieť všetkému, ocení vašu snahu, otvorenosť a prípadne vám upresní svoje požiadavky. 

Vopred si ujasnite očakávania

Ak si na začiatku neujasníte s klientom jeho očakávania a konkrétnu predstavu, nebudete vedieť, na čom máte pracovať. Zapíšte si všetko, čo od vás vyžaduje, aby vás jedného dňa neprekvapil e-mail, v ktorom sa vás klient opýta na dôvody, prečo nemá jeho stránka vyššiu návštevnosť. Ujasnenie očakávaní vopred vám môže ušetriť prácu i nepríjemné konverzácie a vysvetľovanie.

Telefonický rozhovor

Niektoré veci sa nedajú vyriešiť e-mailovou komunikáciou. Aj keby áno, zabralo by to veľa času. Dbajte na to, aby ste si mohli s klientom aspoň raz za mesiac zavolať alebo dohodnúť osobné či online stretnutie, na ktorom si vykomunikujete nasledujúce kroky, detaily, predstavy či zmenu stratégie. Budú si vás vážiť za to, že ste ochotní s nimi stráviť čas a vaše vzťahy a dôvera sa určite zlepšia. 

Držte ich v obraze

Dbajte na to, aby klient rozumel čo robíte, akým spôsobom to robíte, prečo to robíte a aké výsledky to môže priniesť. Ak má kampaň nižšiu výkonnosť, dajte mu vedieť, aké zmeny musíte vykonať. Posielajte mu týždenné reporty a informácie o aktualizáciách. Odbornejšie znalosti mu pomôžu lepšie porozumieť celému procesu a keď uvidí vašu snahu, bude sa vás držať a odporúčať iným. Môže sa to zdať ako maličkosť, ale jednoznačne prospeje vášmu vzťahu 

Oslávte s nimi úspechy

Ak začnú stúpať konverzie a návštevnosť, neváhajte klientovi poslať e-mail, v ktorom budete zdieľať svoje nadšenie a radosť. Takýmto spôsobom dáte najavo, že vám nezáleží len na biznise, ale aj na ich spokojnosti a prosperite a dlhodobom obchodnom úspechu. Áno, serióznosť je v biznise dôležitá, no občas je dobré prejaviť aj prirodzenú ľudskú stránku. 

Zdieľajte článok so svojimi známymi